Sukkia tulee tehty tasaisen tahdin. Tässä kaikki mitkä valmistuivat vuoden alusta lähtien.

mm. nämä kaksi paria luovutetiin eilen Kempeleen "Hovila" palvelukotiin mummoille ja pappoille lämmitettäväksi jalkoja yöllä. Yhteensä 47 paria neulottu osittain nuttukerhossa ja kotonakin. Montaa ahkeria neuloja. Hieno hommaa. Saimme lankoja siihen ja varasto tyhjeni nopeasti.


Seuravaan kohteen neulotaan jo ahkerasti sukkia. Caritas koti Kempeleessä, siihen tarvitaan 18 paria- aluksi. Mummot ja papat saavat jalkoja hemmotteleva "Nallen" Aloe verasta neulotut sukat.


Minä ostin myös kädentaito messulla(viime vuonna Oulussa) minulle siihen asti tuntematon villalankaa. Ville Viking, Norjasta. Todella pehmeän tuntuinen, ainakin se tummanvihreä ja kuvassa oleva tummanruskea. Muita värejä ovat minun mielestä pikkusen karheampi tuntuinen.

Koostumus on sama kuin Novita seiska veikka ja paksuuskin on sama, eli 3,5mm puikolla tehdään sukkia. Nämä menivät heti käyttöön, ovat minun.


Tässä tuhosin yksi aloitettu kerä polkka ja että lanka varmasti riittää neuloin aina kaksi riiviä tummanharmaa seiska veikka väliin. Tulivat jopa vielä saman näköinen.


Kätköista löysin 2 kerää á 150g Nalle "kesä". Pojalle neuloin heti yksi pari sukkavarastoon. Toinen kerä annoin Liisalle koska hän toi minulla muutaman kerän Novitan "puro". Hän keksii varmasti jotain mitä voisi neuloa "kesä" langasta.

Novitan "peippo" langasta 2 paria lahjavarastoon. Osti 2 kerää samasta erästä... ja toisen kerän värjäys oli melko epätasainen, eli ei läpivärjätty ihan kaikki sävyt, jossain jäi valkoinen "raita" säikessä. en vitsinyt viedä takaisin... Toivottavasti on vihreä-turkoosi polkka lanka parempi värjätty. Se odota siellä että pääsee puikoihin.



ja sitten valmistui vielä yks ufO, saksaksi: unfertiges Objekt - jotain mikä ei meina tullaa valmiksi tehty pitkään aikaan tai joku aloitettu työ...... Onko teillä niitä??? Ja montako???

Minulla taidaa olla vielä n. 10 keskeneräisiä... , jos minä lasken neuleet.

Ostin tämä Regia Stretch kerä viime vuonna Saksassa ja aloitin tuon parin syksyyllä ja nyt vasta tein sen valmis. Mukavan tuntuinen jalassa. Puikot 2.5mm