Piti kokeilla jotain uutta. Ostin muutman MaaQ housun ja ne istuvat mukavasti. Kyllästyin jo vähän niihin burdajoustofrotee housuihin välillä. Kaava(koko 104 joustofroteehousut) käsiin ja muokasin.... kavensin paljon, pituus jätin. Resorit pirsin itse. Tässä lopputulos. Koko 116 pituus ja leveys. Housut ovat tällä hetkelläliian isoa, ainakin liian pitkä.... kaapiin siis odottamaan ja uudet leikataan. Kaava on jo valmis ja kangas riittävän jäljellä. Lyhennetty 6cm ja vielä 2cm per lahje kapeampi. Eiköhän nyt tulee 104/110 ja heti päälle sopivaa .

Resorit molemmat Jofotexilta ja joustofroteeta Michas Stoffeckelta. Tuo joustofrotee on IHANAN pehmeä, tuntuu melkein kuin olisi velouri. Minun täyttyy kehua sitä kovasti.

 

Sain ostettu(vain koska kysyin)  vielä viime viikko ns. kakkoslaatu ruskea apila-joustofroteeta Lasten metsolassa. Pakko nyt sanoa etten huoma mitään vika kangassa. Ei värissä, ei missään. Minun mielestä se on ykköslaatu. En ainakaan valita, olen tyytyväinen. Minulla sitten vielä pitkähihainen paita/pusero/tunika. Mikä lienee se on....???

Istuu mukavasti päälle. Vihreäkin olisi vielä 1m verran. Mitä minä ompelisin?? Olisiko kenellä se bohemia tunikan kaava??? Voisin sen kokeillaa. Onko se vartalomyönteinen(siis tiukka) tai vähän "löysämpi" malli?? Koko 46??