Tämän takin ompelu vei HUOMATTAVSTI enemmän aika kun aluksi luulin. Kaavalehti löysin ennen Joulua pelastusarmeijan myymälässä ja maksoin vain 90 centiä. Siellä ovat kaikenlaisia kesävaateen kaavat, myös aikuiselle. Takin koko on 105cm, selänpituus 75cm, poika on 94cm, joten aika reilu vielä. Ei haitta.

Hihat voi kääriä ylös ja siellä kurkistaa kiva kuviollinen pehmeä puuvillakangas. Takin värit ovat kirkkaan keltainen ja oranssi. Lisäsin huppuun pätkä kuminauha ja etupuolella 1 neppi, takki jää parempi kiinni. Froteet ostin 3 vuotta sitten Eurokangasta(tarkoitus oli tehdä kestovaippoja) ja se puuvillakangas viime viikko Kempeleen Kangasvillasta.

Das Nähen des Bademantels hat länger gedauert als ich gedacht habe. Soviele Details. Hat sich aber gelohnt wie ihr sehen könnt. Das Schnittheft habe ich fuer 90 cent im Heilsarmeeladen gefunden. Viele, schöne verschiedene Sachen, auch fuer Erwachsene. Die Mantelgrösse ist die 105 laut Schnitt, Rueckenlänge 75cm. Sohnemann ist 94cm, der Bademantel ist also noch sehr reichlich, macht aber nichts. Die Ärmel kann man hochkrempeln und dann schaut ein schöner Baumwollstoff raus. Ich habe kleine Änderungen vorgenommen. In die Kapuze habe ich ein Stueck Gummiband eingezogen damit sie besser sitzt und ins Rever habe ich einen Druckknopf hinzugefuegt, der Mantel bleibt besser geschlossen. Die Farben des Bademantels sind ein richtig kräftiges Gelb und Orange. Alle Stoffe habe ich hier gekauft.